انجمن پیشرو.پیشرو در علم و ورزش
دیدگاه جالب اندی رابین درباره عدم نیاز گوگل به تاسیس فروشگاه های فیزیکی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن پیشرو.پیشرو در علم و ورزش (https://pishroforum.ir)
+-- انجمن: بخش‌‌های متفرقه (/forumdisplay.php?fid=28)
+--- انجمن: عمومی (/forumdisplay.php?fid=35)
+--- موضوع: دیدگاه جالب اندی رابین درباره عدم نیاز گوگل به تاسیس فروشگاه های فیزیکی (/showthread.php?tid=766)



دیدگاه جالب اندی رابین درباره عدم نیاز گوگل به تاسیس فروشگاه های فیزیکی - Ashkan - ۱۱-اسفند-۹۱ ۱۰:۱۶ صبح

پیش از این در مطلبی که انعکاسی بود از اخبار منابع مختلف، از احتمال تاسیس فروشگاه های فیزیکی توسط گوگل نوشتیم ولی «اندی رابین» رئیس ارشد بخش اندروید و جیمی روزنبرگ نایب رئیس گوگل پلی در بارسلون به تمام آن اخبار تیر خلاص شلیک کرده اند.
[تصویر:  Andy-Rubin-MWC-roundtable-600x450.jpg?1361959124]
جیمی روزنبرگ گفته که مدل فروش مستقیم به مصرف کنندگان از طریق Play store از اول انتخاب شده تا پا برجا باقی بماند، نه اینکه دور انداخته شود. او در واکنش به اتمام موجودی زودهنگام اکثر محصولات خانواده نکسوس که داستان تکراری برای این محصولات شده، می گوید: «داریم در رساندن عرضه به تقاضا و اداره فروشگاه به روشی که مشتریان از ما انتظار دارند بهتر می شویم» و می افزاید که فروشگاه آنلاین گوگل، یک راه مطمئن برای ارائه محصولات سری نکسوس به مشتریان در کشورهای مختلف است. گوگل هم اکنون در 8 کشور به فروش از این طریق مشغول است.

اما بخوانید نظرات جالب اندی رابین را. او هم در این باره می گوید که گوگل واقعاً نیازی به تاسیس چنین فروشگاه هایی ندارد چون بر خلاف روز های قدیم که کاربران قبل از خرید نیاز داشتند شخصا دستگاه ها را لمس کنند، مشتریان امروزی از طریق دوستان خود و همین طور مطالعه و مشاهده بررسی های صورت گرفته توسط سایت های مختلف، اطلاعات کافی برای انجام یک خرید خوب را به دست می آورند و بنابراین: «دیگر نیازی نیست به یک فروشگاه [فیزیکی] بروند و آن [محصول] را لمس کنند.»

علاوه بر این، آقای رابین می گوید که سخت افزارهای تولیدی توسط گوگل آنقدرها هم متنوع و متعدد نیستند که نیازی به تاسیس کانال های خرده فروشی اختصاصی باشد. او دست آخر تیر خلاص را با گفتن این جمله به قلب شایعات شلیک می کند که: «گوگل [در زمینه تاسیس خرده فروشی] هیچ برنامه ای یا چیزی برای معرفی ندارد.»

پرسش: چند وقت پیش مصاحبه ای از تیم کوک را برای شما منتشر کردیم که در آن، فروشگاه های اپل را چهره شرکت و فراتر از خرده فروشی های عادی قلمداد کرده و آنها را بهترین مکان ها برای یادگیری کار با محصولات شرکتش دانسته بود. اما امروز می شنویم که اندی رابین می گوید کاربران برای آشنایی با محصولات نیازی به لمس آنها ندارند. نظر شما در این باره چیست؟ دلایل این اختلاف دیدگاه و رویکرد را در چه می دانید؟ چرا نیازهای این دو شرکت از این نظر با یکدیگر متفاوت است؟